با ما تماس بگیرید: 14-88325312-021

لوله های لودن ( LDPE )

منتشرشده توسط pahk در تاریخ

[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Image_Widget”][/siteorigin_widget]

لوله لودن (بر گرفته از Low Density که با نام تجاری LDPE نیز شناخته می شود) از جنس پلی اتیلن نرم بوده و تقریباً تمام خواص لوله‌های پلی اتیلن سخت (HD مخفف High density که با نام تجاری HDPE نیز نمایش شناخته می‌شود) را دارا می‌باشد. اما به دلیل ساختار مولوکولی متفاوت، این لوله نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر سخت می‌باشد. لوله لودن با نام شیلنگ آبیاری قطره ای نیز بین کشاورزان موسوم است.

خواص لوله لودن

یکی از مهمترین خواصی که لوله لودن داراست، خاصیت مقاوم بودن آن در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) است. به دلیل این که لوله آبیاری قطره‌ای معمولاً بر روی زمین پهن می‌شود و در معرض مستقیم تابش آفتاب قرار دارند، این خاصیت بیشتر خودنمایی می کند. لوله‌های غیر استاندارد در مقابل اشعه خورشید دچار فرسودگی می شوند و به مرور زمان از بین می روند. به خاطر همین هنگام خرید دقت نمایید که لوله‌ای استاندارد و با کیفیت خریداری نمایید.معمولاً تولیدکنندگان معتبر لوله پلی‌اتیلن همراه محصول خود بیمه‌نامه ده ساله نیز ارائه می‌کنند.

همچنین از دیگر مزایای لوله لودن می توان به نصب آسان و سریع اتصالات آن اشاره کرد. اتصالات آبیاری قطره‌ای نیز از نوع فشاری بوده و به راحتی داخل لوله لودن جا می‌خورد.