با ما تماس بگیرید: 14-88325312-021

لوله پلی اتیلن تک جداره

منتشرشده توسط pahk در تاریخ

لی اتیلن تک جداره

لوله پلی اتیلن آبرسانی

لوله پلی اتیلن تک جداره برای انتقال آب روستایی و شهری از لوله پلی اتیلن سخت بر اساس جداول PE 100،  PE 80 استفاده می شود.

همیشه انتقال خطوط آب شرب از سطوح صاف و هموار انجام نمی شود.

بلکه در بسیاری از مواقع وجود موانع طبیعی از قبیل کوه ، دره و سطوح سنگی باعث بروز مشکلاتی می شود

واضح است که اجرا یک پروژه عمرانی نباید به طبیعت آسیب بزند.

در کنار حفظ طبیعت هزینه و سرعت اجرا پروژه های عمرانی آبرسانی دارای اهمیت بسیاری می باشد.

وجود ویژگی های برتر در پلی اتیلن در قیاس با دیگر گزینه ها از قبیل لوله های فلزی ، سیمانی و … باعث شده تا استفاده از لوله پلی اتیلن در انتقال آب به گزینه اول تبدیل شود.

انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی

لوله های پلی اتیلن تک جداره آبرسانی جهت انتقال و صرف بهینه ی آب مورد استفاده قرار میگیرند. این لوله ها به صرفه جویی آب در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی کمک شایانی مینمایند. از این لوله ها در انتقال آب شهری و روستائی، ابیاری تحت فشار، آبیاری بارانی، نواری و قطره ای استفاده میکنند. این لوله ها در سایزها، ضخامت ها، و کلاس های باری مختلف تولید و عرضه میشوند. این لوله ها در سایز های 16 تا 2500 میلی متر موجود بوده و در کلاس های 2، 4، 6، 10، 12، 16، 20 و 32 بار و بالاتر نیز تولید شده و در بازار داخلی عرضه میشود. از این لوله ها به عنوان انشعابات اصلی لوله های آبرسان استفاده می کنند.

مزیت لوله های پلی اتیلن آبرسانی

این لوله ها دارای مزیت های بی شماری بوده و همین موضوع باعث محبوبیت این لوله ها در سراسر دنیا شده و 90 درصد لوله های آبرسان از لوله های پلی اتیلن استفاده میشود. سبکی وزن، راحتی نصب، راحتی حمل و نقل، قیمت ارزان و مناسب، مقاومت بالا در برابر پرتوهای خورشید، مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالا، مقاوم در برابر فشارهای داخلی و خارجی اعمال شده چون فشار بتن ها، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر مواد خورنده، عدم نشت دهی، داشتن اتصالات ایمن و با دوام، عمر مفید و طولانی، تنوع در فشارهای باری مختلف، تنوع در سایز و ضخامت، مقاومت حرارتی بالا، مقاوم در برابر برودت تا منفی 70 درجه سانتی گراد، مقاوم در برابر آتش سوزی، مقاوم در برابر رانش و زلزله و تنش های خارجی و داخلی از مزایای مهم این لوله ها می باشند.

قیمت لوله های پلی اتیلن

قیمت این لوله ها با توجه به درجه استاندارد، کیفیت مواد به کار رفته، سایز و ضخامت، برند و کشور سازنده، نرخ ارز و بورس متفاوت می باشد. مراکز و نمایندگی های فروش که لوله های با استاندارد را که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان، وزارت جهاد کشاورزی، و دارای نشان ملی و استاندارد هستند و کالاهای شناسنامه دار را همراه با بیمه نامه و ضمانت نامه ارائه می دهند بهترین مراکز برای خرید می باشند.

لوله پلی اتیلن تک جدراه آب رسانی

برخی از ویژگی های لوله پلی اتیلن آبرسانی

  • انعطاف پذیری
  • سهولت اجرا
  • نداشتن حلال
  • عمر بالای 50 سال
  • حداقل افت فشار و عدم رسوب گیری
  • مقاومت در برابر جانوران درنده
  • مقاومت حرارتی منفی 20الی مثبت 50 درجه سانتی گراد
روش اتصال لوله های آبرسانی:

لوله پلی اتیلن تک جداره آب رسانی به صورت شاخه ای و کلافی از سایز 50 الی 1200 میلی متر (طول شاخه ها 6 متر و 12 متر – طول کلاف 100 متری و 50 متری) از فشار کاری 5/2 اتمسفر الی  40 اتمسفر تولید می شود.

در نوع جدید این محصول وجود یک لایه درون لوله پلی اتیلن باعث شده آب شرب مصرفی به صورت صد در صد بهداشتی به مصرف کننده برسد.

روش اتصال لوله پلی اتیلن آب رسانی از سایز 1×1/2 اینچ تا 5 اینچ با استفاده از اتصالات پیچی پلی اتیلن و یا به صورت جوشی لب به لب و از سایز بالاتر از 5 اینچ بایست از طریق جوش فلنچ پلی اتیلن به سر لوله و همراه با رینگ ، واشر و پیچ و مهره لوله را به یکدیگر و دیگر دستگاه ها وصل کرد..

باید توجه داشت در هنگام جوش دادن لوله های پلی اتیلن ابتدا باید سر لوله کاملا صاف و صیقلی باشد. بعد با چسباندن اتو داغ و با فشار مناسب (متناسب با قطر ، ضخامت و مواد اولیه لوله پلی اتیلن درجه دستگاه انتخاب شود) دو قطعه پلی اتیلن به هم اتصال پیدا کند.