با ما تماس بگیرید: 14-88325312-021

هر آنچه در مورد لوله و اتصالات جورج فیشر میخواهید بدانید

منتشرشده توسط pahk در تاریخ

IFIT جورج فیشر :

IFIT یک سیستم نصب و راه اندازی نوآورانه و برجسته با تکنولوژی منحصر به فرد ماژول آداپتور برای لوله کشی آب سرد و گرم و سیستم های گرمایشی و سرمایشی است . سیستم لوله کشی مدولار IFIT ، با 50 درصد اتصالات کمتر نسبت به سیستم های لوله کشی مرسوم، انتخاب های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. بهره گیری از این سیستم علاوه بر کاهش تنوع اتصالات مورد نیاز در انبار، سهولت و سرعت نصب سیستم لوله کشی را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

تکنولوژی خلاقانه اتصال در سیستم IFIT این امکان را فراهم می سازد تا با دیدن و شنیدن از نصب صحیح سیستم لوله کشی مطمئن شوید

لوله ها در سیستم iFIT میتوانند از جنس پنج لایه یا پلی بوتیلن انتخاب گردند:

1- لوله های پنج لایه نفوذ ناپذیر جورج فیشر: از یک لایه درونی ازجنس PE-RT ، یک لایه بیرونی از جنس PE-HD ، لایه میانی ازجنس آلومینیوم و دو لایه چسب مخصوص برای اتصال لایه میانی به دیگر لایه ها تشکیل شده است. لایه درونی از جنس پلی اتیلن با مقاومت در برابر دماهای بالاست که تحمل درجه حرارت 95 درجه را در بلند مدت دارا میباشد.

لایه میانی از جنس آلومینیوم با خلوص بالا که با تکنولوژی بسیار پیشرفته لیزر به صورت لب به لب جوش میشود.

استفاده از این تکنولوژی سبب میگردد که هیچگونه برآمدگی بر روی سطح به علت Overlap وجود نداشته و لایه آلومینیوم به صورت کاملاً یکنواخت باشد.

لایه بیرونی از جنس پلی اتیلن با چگالی بالاست که از استحکام زیاد و مقاومت بسیار بالا در برابر فشار برخوردار است.

2- لوله های پلی بوتیلنی: لوله های تمام پلاستیکی پلی بوتیلنی مورد استفاده در سیستم iFIT که مطابق با استاندارد BS 15876 تولید می گردند، دارای خواص منحصر به فردی هستند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ضریب انتقال حرارت بسیار کم
  • مقاومت در برابر دماهای بالا
  • مقاومت بالا در برابر خزش
  • انعطاف پذیری فوق العاده
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • مقاومت شیمیایی بالا
  • وزن سبک

محدوده ابعاد : قطر 16 میلیمتر تا 32 میلیمتر 
تکنولوژی اتصال : تکنولوژی iFIT ( پوش فیت )
فشار عملیاتی : بیشتر از 16 بار .
درجه حرارت : ° C 0 تا ° C 95

کاربردهای اصلی :

فناوری ساختمان
تاسیسات دریایی
تاسیسات آب گرم و سرد
سیستم های گرمایش و سرمایش

مزایای اصلی تکنولوژی iFIT :

  • 100% کنترل کیفیت در هنگام تولید هر اتصال همراه با بسته بندی بهداشتی برای اتصال
  • هزینه پایین با برخورداری از اتصالات مدولار
  • سریع ، آسان و ایمن با استفاده از تکنولوژی iFIT
  • بدون نیاز به منابع برق یا انرژی جهت نصب و اجرا
  • هزینه اندک ابزار نصب ( قیچی جهت برش لوله + کالیبراتور )
  • اتصالات قابل جدا شدن ، بدون نیاز به کوتاه شدن لوله
لوله های چند لایه جورج فیشر

سیستم لوله کشی iFIT پیشرفته ترین سیستم لوله کشی جهت لوله کشی اب سرد و گرم و تاسیسات حرارتی و برودتی است. برخورداری از فن آوری های نوین ، مبتکرانه و سیستم مدولار ، iFIT را سریع، ساده و مقرون به صرفهمی سازد.

50 درصد تعداد اتصالات کمتر باعث می شود تا با کمترین تعداد ، حداکثر سرعت نصب در مقایسه با سیستم های معمولی ( اتصالات پرسی و غیره ) محقق شود.
این خصوصیت باعت می شود که سیستم لوله کشی iFIT ایده آل ترین سیستم لوله کشی ، قابل اعتماد ، ساده و با سرعت بالا باشد.

بسته بندی شده در بسته های محافظ
لوله های چند لایه در کویل های یکصد متری بسته بندی می شوند.

لوله های پلی بوتیلن :

سیستم لوله کشی iFIT پیشرفته ترین سیستم لوله کشی جهت لوله کشی اب سرد و گرم و تاسیسات حرارتی و برودتی است. برخورداری از فن آوری های نوین ، مبتکرانه و سیستم مدولار ، iFIT را سریع، ساده و مقرون به صرفه می سازد.

50 درصد تعداد اتصالات کمتر باعث می شود تا با کمترین تعداد ، حداکثر سرعت نصب در مقایسه با سیستم های معمولی ( اتصالات پرسی و غیره ) محقق شود.
این خصوصیت باعت می شود که سیستم لوله کشی iFIT ایده آل ترین سیستم لوله کشی ، قابل اعتماد ، ساده و با سرعت بالا باشد.

لوله های پلی بوتیلن بسته بندی شده


آداپتور
رابط اتصال ½ iFIT به سیستم های دیگر
کپ برای آداپتور

درباره پلی بوتیلن

پلی­ بوتیلن یک ترموپلاستیک نیمه­ کریستالی از گروه پلی­ اولفین­ هاست که انعطاف پذیری فوق­العاده، مقاومت حرارتی بسیار بالا و استحکام خزشی بی نظیر آن موجب شده است تا در اغلب کشورهای پیشرفته به عنوان ماده­ ای ایده­ ال برای سیستم­های لوله­ کشی مورد استفاده قرار گیرد.

 پلی­ بوتیلن از پلیمریزاسیون  بدست می­آید، پس شامل فلوئور ، کلر و نظایر آن نمی باشد و بنابراین ماده­ ای دوستدار محیط زیست محسوب می­گردد. پلی بوتیلن ماده ­ای غیر قطبی بوده و دارای سطحی نفوذناپذیر و غیر قابل حل شدن است.خواص ویژه پلی بوتیلن که در ادامه مورد بررسی قرار می­گیرد سبب شده است که به عنوان ماده­ ای سازگار در صنایع غذایی مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که لوله و اتصالات پلی بوتیلنی موجب انتقال طعم و مزه به آب نمی­گردند دارای کلیه گواهی­نامه­ های بهداشتی معتبر برای استفاده در سیستم لوله­ کشی آب آشامیدنی بوده و در بسیاری از کشورهای پیشرفته بهترین انتخاب در این زمینه هستند.انعطاف­ پذیری فوق­العاده پلی­ بوتیلن (حتی در دماهای پایین) و پایداری آن در برابر دماهای بالا سبب شده است تا نه تنها به عنوان ماده­ ای ایده­ال برای سیستم­های لوله ­کشی خانگی، بلکه به عنوان بهترین انتخاب برای بسیاری از سیستم های لوله­ کشی صنعتی و تجاری مورد توجه بسیاری از محققین و مهندسین در سرتاسر جهان قرار گیرد.پلی بوتیلن دارای استحکام خزشی بسیار بالا در برابر بارهای دائمی و درجه حرارت­ های بالا می­باشد. این امر سبب می گردد که لوله های ساخته شده از جنس پلی بوتیلن با ضخامت جداره لوله کمتر قادر به تحمل فشارهای بالا باشند.

سیستم  INSTAFLEX

شرکت جورج فیشر با بهره­ گیری از خواص ویژه پلی­ بوتیلن و با استفاده از مدرن­ ترین ماشین­ آلات و روش­ های تولید اقدام به تولید و ارائه­ ی سیستم INSTAFLEX نموده است. این سیستم کامل­ترین سیستم لوله­ کشی یکپارچه مورد استفاده در سیستم­های آبرسانی و سرمایش و گرمایش است که در نصب و کاربرد قابلیت انعطاف بسیار بالایی دارد. برای اطمینان از نصب مطمئن، سریع و آسان، این سیستم دارای گستره­ بسیار وسیعی از لوله­ ها و اتصالات است. طراحی این سیستم به گونه­ ای صورت گرفته است که نیازمندی­ های استاندارد­های جهانی و حتی بیشتر از آن را در کاربرد­های مختلف از نواحی توزیع تا رایزرها و اتصال به مصرف­ کننده­ های نهایی را به بهترین نحو پاسخ گوید.

INSTAFLEX

برخی از مهم­ترین ویژگی­های سیستم INSTAFLEX عبارتند از:
مواد: پلی بوتیلن، برنج مقام در برابر خوردگی.
تکنولوژی اتصال: الکتروفیوژن، جوش سوکتی، جوش لب به لب، اتصال پرسی (مونتاژ در کارخانه).
محدوده­ی ابعاد: 16 تا 225 میلی­متر.
محدوده­ی دمای کاری: -10درجه سانتیگراد تا +95درجه سانتیگراد.
محدوده­ی فشار کاری: تا 16 بار.

اجزای سیستم لوله کشی INSTAFLEX

لوله ها

لوله­ های پلی بوتیلنی جورج فیشر که در قطر­های 16، 20، 25، 32، 40، 50، 63، 75، 90، 110، 125، 160 و 225 میلی­متر در دسترس قرار دارند، می­توانند برای گستره­ ی وسیعی از کاربری­های متفاوت به عنوان بهترین انتخاب مورد استفاده قرار گیرند.

لوله های پلی بوتیلن – گسترش فناوری سیستم های لوله کشی ایرانیان – تنها نماینده رسمی جورج فیشر در ایران برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

لوله­ های پلی­ بوتیلنی مورد استفاده در سـیسـتم­های لوله ­کشی جورج فیشر دارای خواص بی­ نظیری هستند که از آن جمله می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عاری بودن از هر گونه خوردگی.
  • افت فشار کمتر در مقایسه با سایر لوله ­های مشابه.
  • انعطاف پذیری فوق العاده.
  • مقاومت زیاد در برابر دماهای بالا.
  • عایق صوتی بسیار مناسب.
  • استحکام بلند مدت در برابر خزش.
  • وزن بسیار سبک.
  • افت فشار کمتر در مقایسه با سایر لوله ­های مشابه.

اتصالات

اتصالات مورد استفاده در سیستم INSTAFLEX از جنس پلی بوتیلن و یا CR Brass هستند. استفاده از اتصالات از جنس پلی بوتیلن از آنجایی که از جنس پلاستیک هستند منجر به بهره گیری سیستم از خواص پلی بوتیلن و یکپارچگی سیستم می­گردد.

اغلب سیستم­های پلاستیکی مورد استفاده برای آب آشامیدنی از اتصالات برنجی استفاده می­نمایند. استفاده از این اتصالات موجب بروز نوعی خوردگی به نام نشتی روی می­گردد که در آن فلز روی از آلیاژ برنج جداشده ویک اتصال متخلخل مسی به جای می­گذارد. معیوب شدن اتصالات برنجی موجود در سیستم لوله­کشی ناشی از وقوع نشتی روی منجر به هدررفتن آب، پایین آمدن قابلیت اطمینان سیستم لوله­کشی و وارد آمدن خسارات فراوان به ساختمان می­گردد. علاوه بر این، نشتی روی ارتباط تنگاتنگی با افزایش میزان سرب در آب آشامیدنی دارد که منجر به به خطر افتادن سلامتی انسان می­گردد.

در سیستم لوله ­کشی جورج فیشر جهت جلوگیری از آثار مخرب نشت روی از اتصالات برنجی موجود در سیستم لوله ­کشی، از اتصالات بسیار با کیفیت از جنس برنج مقاوم در برابر خوردگی استفاده می­گردد که مطابق با استاندارد ISO 6509 در مقابل خوردگی مقاوم است. این آلیاژ علاوه بر مقاومت قابل توجه در برابر نشت روی دارای خواص مکانیکی بسیار مطلوب است که حتی نسبت به برنج قرمز ارجحیت قابل توجهی دارد.

ساختار بسیار متراکم و همگن برنج ضدخوردگی مورد استفاده در اتصالات سیستم لوله کشی INSTAFLEX یکی از دلایل اصلی مقاومت قابل توجه آن در برابر نشتی و دوام اتصالات ساخته شده از آن است. از دیگر ویژگی های بارز برنج مقاوم در برابر خوردگی استفاده شده در سیستم لوله­کشی جورج فیشر، می­توان به مواردی مانند پایداری بلند مدت، قابلیت شکل­پذیری بالا و استحکام زیاد آن اشاره نمود.

شیرآلات

یکی از ویژگی­ های استثنائی سیستم INSTAFLEX که آن را از سایر سیستم­ های لوله­ کشی موجود در بازار به کلی متمایز می­ سازد، امکان استفاده از شیر فلکه­ های هم جنس با لوله­ ها است.

instaflex- گسترش فناوری سیستم های لوله کشی ایرانیان – تنها نماینده رسمی جورج فیشر در ایران

طراحی منحصر به فرد این شیرها، با کله­ گی قابل تعویض، این امکان را فراهم می­سازد که شیر با دسته­ ی قابل چرخش یا سایر دسته­ شیر­های موجود در بازار که قابلیت نصب شیر را در دیوار فراهم می­سازند، به کار گرفته شود.

شیر فلکه­ های پلی­ بوتیلنی جورج فیشر علاوه بر مقاومت مناسب در برابر دما و فشار در برابر خوردگی نیز کاملاً مقاوم هستند. علاوه بر این آب­بندهای مورد استفاده از جنس (EPDM) مطابق با توصیه­های KTW (استاندارد استفاده از پلاستیک در تماس با آب آشامیدنی کشور آلمان) می­باشند و برای عملکرد در درجه حرارت ثابت 90 درجه سانتیگراد و تا سقف 120 درجه سانتیگراد تایید شده اند.

شیر فلکه­ های پلی­ بوتیلنی جورج فیشر شرایط و نیازمندی­های استاندارد DIN 52218 را ارضا می­نمایند و بنابراین شیرهای فوق العاده کم صدا به شمار می­روند که متعلق به شیرهای گروه 1 هستند. (شماره­ ی گواهینامه تست: DIBIT-BerlinPA-IX7010/I)

برخی دیگر از ویژگی­های شیر فلکه­ های INSTAFLEXعبارتند از:

  • مقاومت فوق العاده در برابر دما و فشار.
  • آب بندی کامل برای سالیان متمادی
  • عاری از هرگونه خوردگی
  • فوق العاده کم صدا
  • دارای دسته­ی قابل تعویض
  • بدون محدودیت در نصب
  • قابلیت نصب افقی یا عمودی
  • قابلیت نصب بر روی دیوار یا داخل دیوار
  • قابلیت اتصال مستقیم به لوله، اتصال و کلکتور با استفاد از جوش الکتروفیوژن

کاربردها

سیستم لوله­ کشی INSTAFLEX که به طور خاص برای تکنولوژی ساختمان توسعه یافته است، بهترین انتخاب برای کاربردهای مختلف سیستم لوله­ کشی است. از جمله زمینه­ های اصلی کاربرد این سیستم می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوله­ کشی آب آشامیدنی سرد و گرم
  • لوله کشی هوای فشرده
  • سیستم­ های سرمایش و گرمایش

شیرهای GF JRG جورج فیشر

GF JRG مجموعه کارخانجات تولید و توزیع سیستم های آب آشامیدنی ، شیرهای بدون تله مرگ ساخته شده از برنج مقاوم در برابر خوردگی برای مصارف خانگی ، بیمارستانی و صنعتی، سیستم های ضد عفونی حرارتی برای تجهیزات و بسیاری دیگر محصولات در ارتباط با ساخت و ساز در سطح جهانی است.این شرکت با ریخته گری فلز در سال 1887 تاسیس و امروز به یک شرکت با تکنولوژی بالا و محصولات نوآورانه که می تواند با بالاترین استانداردهای فنآوری ساختمان مدرن به رقابت بپردازد تبدیل شده است.تحت نام تجاری ، GEORG FISCHER JRG AG ، بسیاری از محصولات مانند سیستم های خط لوله SANIPEX کلاسیک، SANIPEX MT،IFIT وINSTAFLEX را عرضه می نماید. طراحی و تولید محصولات برای عرضه جهانی در شهرSISSACH سوئیس انجام می شود.

شیرهای با کارایی بالا GF JRG از برنج مقاوم در برابر خوردگی یا GUN METAL ساخته شده اند. اولویت ما در توسعه و تولید، تمرکز برای پاسخگویی به نیاز رو به رشد استفاده از محصولات با فنآوری های صرفه جویی در انرژی و افزایش تقاضا برای محصول با کیفیت است. علاوه بر این، شیرهای GF JRG دارای بالاترین قابلیت بهره وری و عملکردی و همچنین مقاوم در برابر خوردگی و کاملا بهداشتی می باشند.

دامنه مصرف لوله ها و شیرهای جورج فیشر :

  • فناوری ساختمان 
  • تاسیسات آب گرم و سرد

مزایای اصلی لوله ها و شیرهای جورج فیشر :

  • طراحی شده بدون فضای تله مرگ
  •  استفاده از فلز مقاوم در برابر خوردگی ( gun metal )
  • دامنه گسترده ای از انواع شیر برای استفاده های گوناگون
  • بهره برداری آسان و طول عمر طولانی
  • قابلیت عرضه با سیستم های کنترل نصب شونده و یا بدون سیستم های کنترل

کاتالوگ محصولات جرج فیشر

منبع

منبع

دسته‌ها: مقالات