با ما تماس بگیرید: 14-88325312-021

لوله واتصالات فاضلابی پلی اتیلن (فاضلابی و ساختمانی) آب حیات کالا

منتشرشده توسط pahk در تاریخ

یکی از مشکلات زیست محیطی انسان دفع فاضلاب بوده که بتواند فاضلاب را به صورتی از محل زندگی خود انتقال دهد و از طرق مختلف به دفع آن بپردازد و امروزه از راههای مختلف این انتقال صورت می گیرد و دلیل خورندگی به علت وجود گازهای مختلف و باکتری های ناشی از فاضلاب احتیاج به کار مهندسی دارد.

فاضلاب ها کلا به سه نوع تقسیم میشوند:

فاضلابی که سطحی است

آبی که از بارش باران و برف همراه با زباله و زایعات بوجود می آید و در معابر و خیابان ها باعث آلودگی می شود

انواع فاضلاب صنعتی

آبی که از کارخانجات و پساب بوجود آمده بسته به نوع تولید کارخانه فاضلاب صنعتی است

فاضلاب خانگی

فاضلاب خانگی تشکیل شده از آب ناشی از توالت ، حمام، ظرفشویی

در سالهای اخیر تقاضا برای استفاده لوله پلی اتیلن فاضلاب رشد قابل توجهی داشته است. به چه دلیل تقاضا برای لوله پلی اتیلن فاضلاب افزایش یافته است؟

ما در گروه صنعتی آب حیات اعتقاد داریم دلایل زیادی وجود دارد:

  • عملکرد لوله پلی اتیلن نسبت به لوله های سنتی که قبلا استفاده میشد مثل لوله چدنی و پی وی سی
  • نصب سریع و آسان و همچین اقتصادی بودن لوله پلی اتیلن فاضلابی نسبت به لوله های دیگر
  • چهل سال سابقه استفاده از پلی اتیلن بوسیله مهندسان در سراسر دنیا این محصول را منحصر به فرد کرده

ابعاد لوله پلی اتیلن فاضلابی

در مجموعه کارخانجات گروه صنعتی پترو آب حیات لوله ها ی پلی اتیلن فاضلابی از سایز 32 میلی متر الی 315  میلی متر و با فشار 4، 5، 6 بار (PE80 – PE100) تولید و عرضه می گردند.

لوله فاضلاب پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن مدت مدیدی است که به عنوان یک لوله بسیار با کیفیت در سیستم فاضلاب ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. اما توجه داشته باشید که به علت ویژگی هایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، بیشتر در سیستم فاضلاب شهری و لوله پلیکا یا یو پی وی سی کمتر از لوله های پلی اتیلن در ساختمان ها استفاده می شود.

اما هنوز هم در بعضی از مناطق قابل استفاده بوده و به طور کامل منسوخ نشده در قاره امریکا مصرف لوله یو پی وی سی بسیار بیشتر از پلیمرهای دیگر می باشد.

پلی اتیلن بسیار مقاوم، محکم و دارای طول عمر بالایی است و قطعا لوله هایی که از این ماده ساخته می شوند هم دارای این ویژگی ها هستند، طول عمر این لوله ها بسیار بالا است و در عین حال به برخی آیتم ها بستگی دارد.

به علاوه لوله پلی اتیلن یکی از انواع لوله فاضلابی است که دارای وزن نسبتا سبک و قیمت مناسب است. بنابراین استفاده از آنها در برخی از پروژه های ساختمانی، دور از ذهن نیست.

شما می توانید به صورت حرارتی لوله های پلی اتیلن را به یکدیگر متصل کنید و از اتصالاتی نظیر زانو، سه راه و … استفاده نکنید. همین امر سبب شده تا در بسیاری از مکان ها بتوان از این نوع لوله فاضلاب بهره برد.

مزایای لوله پلی اتیلن فاضلابی

کشیدن فاضلاب یکی از کارهای هزینه بر و مشکل بوده که اگر در طی مراحل این کار از لوله های سبک با قیمت مناسب استفاده شود، هزینه و سختی کار کاهش پیدا میکند.

علاوه بر کاهش هزینه و سختی کار، دوام عمر لوله ها نیز دارای اهمیت ویژه ای می باشد، چرا که اگر از لوله های سبک و قیمت پایین اما بی کیفیت استفاده شود، پس از مدتی لوله ها نشت داده و یا بر اثر فشارهای مکانیکی از بین رفته و مجبور به کشیدن مجدد فاضلاب هستیم.

استفاده از لوله های با کیفیت پایین در صنایع ساختمان در طولانی مدت باعث تخریب مجدد مسیرهای لوله کشی و صرف هزینه چند برابری بوده و در نتیجه منطقی خواهد بود که ابتدای کار با انتخاب صحیح باعث کاهش هزینه و مانع سختی کار بشویم.

انواع اتصالات جوشی فاضلابی

  • سه راه جوشی فاضلابی
  • تبدیل جوشی فاضلابی
  • زانو جوشی ۴۵ درجه فاضلابی
  • زانو جوشی ۹۰ درجه فاضلابی
  • سه راه جوشی ۹۰ درجه
  • تبدیل سیفون
  • سیفون
  • درپوش تست
  • دریچه بازدید

قیمت لوله های پلی اتیلن فاضلابی

قیمت این نوع لوله ها با توجه به قیمت مواد اولیه که توسط پتروشیمی ها تولید میشود تعیین میگردند. این لوله ها به صورت وارداتی و تولید داخلی در بازار موجود بوده که عوامل موثر زیادی در تعیین قیمت آنها دخالت دارد. استاندارد ملی و بین المللی، ایزو ، داشتن بیمه نامه و ضمانت نامه، شناسنامه ی محصول، نشان استاندارد و کیفیت کالا، کیفیت متریال و مواد به کار رفته از جمله موارد تعیین کننده ی قیمت می باشند.

کاربرد لوله های پلی اتیلن فاضلابی

لوله های پلی اتیلن فا  ضلابی از جنس مواد پلیمری بوده و جزو لوله های پلاستیکی طبقه بندی میشوند. این لوله ها دارای کاربرد گسترده ای بوده و برای انتقال و جمع اوری فاضلاب ها و پساب های صنعتی تولید گشته اند. از این لوله ها برای فاضلاب های شهری و روستائی، فاضلاب های صنعتی، جمع اوری آب های سطحی، شبکه های زهکشی به طور گسترده استفاده میکنند. این لوله ها در سایز، وزن و ضخامت های مختلف تولید شده و بر حسب سایز از 16 تا 5000 میلی متر موجود می باشند. این لوله ها در انواع تک جداره، دو جداره یا کاروگیت به صورت کوپلر دار و اسپیرال موجود می باشند. این لوله ها تحمل بارهای مختلف تا 6 بار را داشته و برای بار های بیشتر نیز قابل تولید می باشند.

دسته‌ها: فاضلابی