با ما تماس بگیرید: 14-88325312-021

لوله کاروگیت | لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت

منتشرشده توسط pahk در تاریخ

لوله کاروگیت معمولاً در انتقال فاضلاب و سیالاتی که بصورت ثقلی انتقال پیدا می کنند و انتقال سیال بدون فشار داخلی طراحی گردیده کاربرد دارند. با توجه به اینکه لوله های کاروگیت فشار بار داخلی ندارند یعنی سیال در حال عبور از داخل این لوله ها دارای فشار بار داخلی نیست و این لوله ها عملا به عنوان یک جوی زیر زمینی وظیفه انتقال سیالات مایع را به عهده دارند معمولاً این نوع لوله حداکثر فشار داخلی 2/5 بار را تحمل می نمایند. این نوع لوله در دو نوع کوپلردار و بدون کوپلر عرضه می شود. اندازه لوله های کاروگیت در نوع بدون کوپلر از 200 الی 1000 میلی متر و در نوع کوپلردار از 200 تا 3500 میلیمتر موجود می باشند.

لوله کاروگیت

کوپلر لوله کاروگیت

لوله کاروگیت

لوله کاروگیت

لوله های دوجداره پلی اتیلن یا همان لوله های کاروگیت همانطور که در تصویر بالا میبینید به لوله هایی گفته میشود که دارای دو جداره ، یکی بیرونی با شکل ظاهری موجدار و یا به عبارتی حلقه حلقه و یکی لایه درونی لوله که دارای سطحی صاف میباشد که جهت عبور سیالات با ماهیتهای فاضلابی اسیدی و بازی و پسابهای صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند.لوله های کاروگیت دارای یک سطح بیرونی نیز میباشند که به صورت حلقه حلقه و دارای استحکام بالایی میباشند و کلیه فشارهای سطحی و زیر سطحی اعم از بار زنده و مرده را در زیر سطح زمین متحمل میشوند و علت این حلقه حلقه شدن سطح لوله به دلیل استحکام بخشی به لوله میباشد .  با توجه به قرار گرفتن این نوع لوله در کانال ها و ترانشه های حفر شده و احتمال تردد بار ترافیکی بر روی این نوع لوله ها، به شکلی طراحی می گردند که توانایی تحمل همزمان وزن خاک روی کانال و تردد بار ترافیک روی آن را داشته باشد. بنابراین ابن نوع لوله ها توانایی تحمل فشار خارجی بسیار بالایی را دارند. لوله های کاروگیت در سه بخش فشاری دسته بندی میگردند (منظور از فشار ،فشار بار خارجی است) که به ترتیب عبارتند از 16-31/5-64 کیلونیوتن که هرکدام مصرف خاصی به لحاظ نوع سطح خاک فشار بار سطحی و زیر سطحی دارند .امروزه ما لوله های کاروگیت را به این صورت در دنیای خود و در روزمرگی در خیابانها و کوچه ها میبینیم با داخلی زرد رنگ و سط مقطعی برنگ سیاه .

هر کدام از لوله های کاروگیت، دارای یک مقدار مشخص برای فشار حلقوی هستند؛ به طور مثال، فشار عملیاتی در سیستم های فاضلابی برابر با فشار اتمسفر است، بنابراین فشار حلقوی این لوله ها دارای یک حد متوسط می باشد.

به طور مثال می توان گفت، لوله پلی اتیلن کاروگیت فاضلابی با ابعاد 200 میلی متر، دارای مقاومت حلقوی برابر 31/5 کیلو نیوتن و لوله کاروگیت پلی اتیلن دوجداره با اندازه 250 میلی متر، دارای مقاومت حلقوی 16، 31/5 و 64 کیلو نیوتن می باشد. جالب است بدانید لوله هایی که دارای ابعاد 500 میلی متر و بالاتر هستند، تنها دارای فشار حلقوی برابر با 31/5 کیلونیوتن می باشند و به این ترتیب، صرفاً برای نصب در پروژه های عظیم تر طراحی شده اند.

لوله کاروگیت
لوله کاروگیت یا لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیتمزایای لوله کاروگیت

از مزایای لوله کاروگیت علاوه بر مقاومت خارجی می توان به انعطاف پذیری، سبکی، نصب راحت و سریع، ضریب زبری پایین، و تطابق با ضوابط زیست محیطی و غیر سمی بودن آن اشاره نمود. از دیگر مزایای این لوله ها می توان به این موارد اشاره کرد:

    •  صافی سطح داخلی و جلوگیری از رسوب

    • مقاوم در برابر اشعه ماوراء بفشUV

    • انتقال روان سیال

    • آببندی عالی از روش آببندی ویژهbell-socket spigot

    • هزینه های نصب پایین

    • مقاومت مکانیکی بالا در برابر بارهای خارجی

  • مقاومت شیمیایی بالا در برابر انواع گازها و مواد خورنده

روشهای تولید لوله کاروگیت و لوله اسپیرال کاروگیت

لوله های کاروگیت در سایزهای مختلفی به دو صورت لوله کاروگیت و لوله اسپیرال کاروگیت تولید میگردند که در واقع فقط روش تولید متفاوت است به این صورت که در تولید لوله های کاروگیت مواد پلی اتیلن به صورت یک تکه قالبگیری و پرس میشود اما در تولید لوله های اسپیرال کاروگیت شیوه تولید بسیار فرق میکند. در این روش پروفیل یا همان برجستگیهای روی لوله توسط اکسترودری که پروفیل لوله را تولید میکند پس از سرد شدن و گذشتن از آب داخل وان خنک شده و به تدریج به صورت مارپیچ رول میگردد و توسط یکسری فعل و انفعالات به یکدیگر چسبانده میشود. پس از چسبیدن لایه داخلیه لوله که به رنگ زرد میباشد به جداره داخلیه لوله و روی پروفیلها مینشیند و توسط قلتکهای تعریف شده با فشار بالا بر روی لوله چسبانده میشود. این لوله ها معمولا در سایزهای بالا یعنی از سایز ۱۰۰۰ الی ۲۵۰۰ تولید میگردند .سایزهای لوله های کاروگیت و اسپیرال کاروگیت عبارتند از :

سایز لوله های کاروگیت و اسپیرال کاروگیت با فشار حلقوی ۱۶ کیلو نیوتن، ۳۱٫۵ کیلو نیوتن،۶۴ کیلو نیوتن

۱۱۰ میلی متر،  ۱۲۵ میلی متر، ۱۶۰ میلی متر،  ۲۰۰ میلی متر،  ۲۵۰ میلی متر,  ۳۱۵ میلی متر, لوله کاروگیت ۴۰۰ میلیمتر، ۵۰۰ میلیمتر, ۶۰۰ میلیمتر, ۷۰۰ میلیمتر,  ۸۰۰ میلیمتر , ۹۰۰ میلیمتر,  ۱۰۰۰ میلیمتر, ۱۲۰۰ میلیمتر, ۱۴۰۰ میلیمتر, ۱۶۰۰ میلیمتر, ۱۸۰۰ میلیمتر,  ۲۰۰۰ میلیمتر, ۲۴۰۰میلیمتر,  ۲۵۰۰ میلیمتر,  ۳۰۰۰ میلیمتر

کاربرد لوله کاروگیت

لوله های کاروگیت عمدتاً برای کاربرد در شبکه های انتقال آب و فاضلاب، سیستم های آبرسانی و آبیاری کشاورزی، زهکشی و مسیر عبور کابل های برق در شهرها و روستاها به کار می روند.

یکی از کاربردهای مهم لوله های کاروگیت، استفاده از آن ها در سیستم انتقال کابل های برق است. در خطوط لوله کشی برق، فشار کاری تقریباً برابر با 16 کیلو نیوتن بر متر مربع در نظر گرفته می شود. این لوله ها کاربردهای دیگری نظیر ساخت منهول، مخزن تصفیه فاضلاب، لوله های انتقال آب به دریا و رودخانه و … می باشند که البته برای ساخت این تجهیزات، لوله کاروگیت با قطر بسیار بالا نیاز است.

لوله کاروگیت

پلی اتیلن دارای خواص لازمه و طول عمر بالا و تامین خواسته های بشر در انتقال فاضلاب که کمترین خوردگی توسط گازها و اسیدهای فاضلابی را شامل میگردد را دارد.

آشنایی با استانداردهای لوله کاروگیت

تمام مراحل تولید، انبار، نصب و راه اندازی لوله های پلی اتیلن کاروگیت، مطابق با استانداردهای معتبر این صنعت انجام می شوند. بسیاری از استانداردهای لازم در این حوزه در دسترس هستند که در این قسمت به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

استاندارد جهانی لوله و اتصالات پلی اتیلن به شماره DIN 16961 ، استانداردی است که در مورد مقاومت حلقوی لوله کاروگیت در کاربردهای طولانی مدت صحبت می کند. این استاندارد برای لوله های دفنی که فشار نسبتاً زیادی به آن وارد می شود طراحی شده اند. استاندارد شماره ISO 9969 به منظور بررسی روش های تست فشار حلقوی لوله در مدت کوتاه استفاده می شود.

مبحث انعطاف پذیری حلقوی لوله کاروگیت در استاندارد EN 1446 توضیح داده شده است؛ طبق این مرجع، تغییرات دیواره لوله کاروگیت در برابر تنش، ضربه، کشش، فشار و خمیدگی مورد بررسی قرار می گیرد؛ اگر لوله پلی اتیلن دوجداره بتواند پس از استرس محیط مجدداً به شکل اولیه خود بازگردد، دارای شرایط ایده آل و استاندارد می باشد.

آزمون های کنترل کیفیت و روش انجام آن ها برای لوله کاروگیت در استاندارد EN 13476 بیان شده اند. به طور کلی، حداقل فشار حلقوی برای لوله کاروگیت با ابعاد بزرگ، معادل 5/31 کیلو نیوتن بر متر مربع است.

خرید انواع لوله کاروگیت از هر لحاظ مقرون به صرفه است زیرا دارای خواص و ویژگی های مفیدی می باشد. مقاومت و پایداری در برابر تغییرات مخرب محیط، مهم ترین مزیت این لوله ها است. برای اطلاع از قیمت لوله کاروگیت و نحوه سفارش و خرید آن ها می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

اتصالات لوله کاروگیت:

اتصالات دوجداره به دو دسته کلی تقسیم میشود: اتصالات دوجداره کاروگیت سفارشی (Fabricated) و اتصالات لوله‌های دوجداره کاروگیت مخصوص فاضلاب

اتصالات دوجداره کاروگیت سفارشی (Fabricated)

اتصالات دوجداره کاروگیت سفارشی به صورت جوشی و طبق سفارش مشتری سخته میشوند و اتصالات دوجداره پلی اتیلن تحت استانداردهای کارخانه‌ای و DIN آلمان تولید میشوند.

اتصالات لوله‌های دوجداره کاروگیت مخصوص فاضلاب

نصب آسان، مقاومت در برابر نیروهای فشارکی و خوردگی ، وزن سبک و کاهش هزینه‌های خرید و نصب اتصالات دوجداره پلی اتیلن و دوام و زمان کارکرد طولانی این نوع اتصالات باعث استقبال از این نوع اتصالات در پروژه های فاضلاب شده است. تنوع اتصالات دوجداره پلی اتیلن توسعه شبکه آبرسانی باعث تسریع در اجرای پروژه های فاضلاب و افزایش کیفیت اجرای آن شده است.

قیمت لوله کاروگیت

لوله های کاروگیت درسایزهای مختلف به همراه کلیه اتصالات اعم از زانو، سراهی و کوپلر کاروگیت در این مجموعه با قیمت مناسب بفروش میرسد. ضمن عرض پوزش از ارائه نکردن لیست قیمت لوله کاروگیت به جهت نوسانات قیمت مواد پلی اتیلن خواهشمند است جهت خرید لوله های کاروگیت در ابعاد ذکر شده با ما تماس حاصل فرمایید.


بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت خرید لوله کاروگیت
با ما تماس بگیرید:
تلفن: 14-88325312-021
موبایل: 09128101632