با ما تماس بگیرید: 14-88325312-021

لوله اسپیرال پلی اتیلن

منتشرشده توسط pahk در تاریخ

لوله اسپیرال پلی اتیلن عموماً در سايزهاي بزرگ ساخته مي شود. كه ديوارهاي آن از پلي اتيلن دانسيته بالا (HDPE) ساخته مي شود .البته روش ساخت اين نوع لوله با تكنولو‍ژي بالا مي باشد. لوله اسپيرال پلي اتيلن براي انتقال سيالات در شرايط ثقلي و كاربردهاي فشار پائين مي تواند مورد استفاده قرار گيرد. مواد اوليه لوله هاي پلي اتيلن اسپيرال شامل مشخصات عمومي لوله هاي پلي اتيلن نيز مي باشد .

لوله اسپيرال جزء لوله های دوجداره پلی اتیلن محسوب می شود. لوله های دو جداره در فرایند تولید به صورت دو جدار داخلی و خارجی ساخته می شوند. تفکر طراحی در این لوله ها براساس انتقال سیالاتی است که فشار داخلی آن ها پایین بوده. ولی نیاز است فشار خارجی را در وضعیت مدفون شده و تحت بار وارده از بیرون را تحمل نماید. لذا به گونه ای طراحی شده است که مقاومت حلقوی بالایی داشته باشد . در عین حال نسبت به لوله های تک جداره از وزن پایین تری برخوردار باشد. از مزایای این لوله ها علاوه بر مقاومت خارجی می توان به انعطاف پذیری، سبکی، نصب راحت و سریع، ضریب زبری پایین، مقاومت در مقابل خوردگی و تطابق با ضوابط زیست محیطی و غیر سمی بودن آن اشاره نمود.

لوله اسپیرال پلی اتیلن

لوله های اسپيرال پلي اتيلن همچنين از نظر مشخصات فني سبك تر از لوله هاي تك جداره ساخته مي شود. كه در مواردي كه سيالات در فشار پائين از آن منتقل مي شود مي تواند براي انتقال فاضلاب و يا سيالات مشابه مورد استفاده قرار گيرد.

ضمنا لوله های اسپيرال پلي اتيلن مي تواند در مواردي كه وزن خاك از آستانه تحمل لوله هاي كاروگيت بالاتر است بجاي اين نوع لوله مورد استفاده قرار گيرد .لوله هاي اسپيرال پلي اتيلن همچنين مي توانند در انتقال سيالات و يا كانال هاي انتقال هوا در زير خاك و يا بروي سطح زمين در فشارهاي پائين مورد استفاده قرار گيرد .

کاربرد لوله اسپیرال پلی اتیلن

    • استفاده در خطوط انتقال فاضلاب
    • استفاده در آبگیرها و آبریزهای درون دریا
    • ترمیم خطوط انتقال فاضلاب قدیمی
    • ساخت منهول
    • ساخت آبرو(پل)
    • ساخت مخازن نگهداری مواد شیمیایی و تانک های سپتیک
    • ایجاد معابر غیر هم سطح زمین

*بخشی از متن این نوشته از این منبع اخذ شده است.