با ما تماس بگیرید: 14-88325312-021

لوله 5 لایه

منتشرشده توسط pahk در تاریخ

لوله 5 لایه

با افزایش روز افزون جمعیت و همچنین کم شدن منابع انرژی ، مصرف درست انرژی امری لاینفک می باشد . نقش سیستم های گرمایشی در ساختمان ها و مناطق مسکونی درکنترل و به کاربردن درست مصرف انرژی مهم و قابل تأمل می باشد.

در چند سال اخیر استفاده از سیستم گرمایش از کف با همان لوله های 5 لایه در بسیاری از کشورهای دنیا اعم از آمریکایی و اروپایی بسیار متداول شده است و این به خاطر کاربرد و بهینه بودن این لوله ها میباشد.

استفاده از روش گرمایش از کف جهت گرمایش محل زندگی از سالیان دور به صورتهای مختلفی انجام می گرفته است . بطوریکه رومی ها در حدود 60 سال پس از میلاد ، زیر کف را کانال کشی کرده و با سوزاندن چوب و استفاده از هوای گرم در کانال های تعبیه شده ، اقدام به گرم کردن کف منازل خود نموده اند.

پلیمرها در مقابل حرارت و فشار در دراز مدت فرسایش میابند، نکات ایمنی که باید در استفاده از لوله های 5 لایه مورد توجه قرار داد عبارتند از :

1- عدم استفاده از لوله های دارای ترک سطحی

2- خودداری از پیچش لوله واتصالات در حین جوشکاری

3- محافظت از تابش مستقیم نور خورشید

4-عدم استفاده از لوله های چرب وکثیف

5-استفاده از عایق مناسب وخودداری از وارد نمودن ضربه

6- تنظیم دمای دستگاه جوش

7- استفاده از نوار تفلون برای آب بندی اتصالات فلزی و عدم استفاده از کنف

8- خودداری از قرار دادن لوله در معرض شعله مستقیم

9- استفاده از لوله و اتصالات جهت جوشکاری

10- رعایت عمق حوش و مطالعه جدول راهنمای جوش

11- انجام تست فشار پس از انجام لوله کشی

12- پوشاندن روی لوله ها پس از انجام تست فشار

موارد کاربرد لوله 5 لایه

  • در سیستم های حرارتی و برودتی
  • سیستم انتقال هوای فشرده
  • در استادیوم ها، مکان های تفریحی، منازل مسکونی، جاده ها و …
  • انتقال آب سرد و گرم قابل آشامیدن
  • در صنعت پزشکی مانند گازهای طبیعی
  • صنایع غذایی دارویی

لوله 5 لایه 

لوله 5 لایه نیوپایپ

به صراحت مي توان بیان کرد كه نیاز به مسکن واجبترین نیاز و لازمترين آن بعد ازخوراک و پوشاک است و ساخت و ساز طولاني ترين طرح تحقيقاتي بشر و از پيچيده ترين آنهاست. با يك نگاه سطحی مي توان به اين مقوله رسيد كه در يك کشور بالاترین سرمايه اي كه انسان لحاظ مي کند در ارتباط با ساخت وساز است . برهمین اساس ساخت ساختمانهايي با عمر مفيد و به دنبال آن دستيابي به مصالح و مواد ساختماني با كيفيت بالا مقابل شهرسازان قرار گرفت. و يكي از جالبترین نتایج آن رسیدن به تكنولوژي و توليد لوله هاي پنج لايه بهداشتي مي باشد.

بارزترین ويژگي لوله 5 لایه، ساختار پنج لايه آن است. اين لوله با استفاده از آخرين فنآوري و تلفيق فلز و پليمر با بهره گیری از مزایای لوله های فلزی و استفاده از کاربردهای آنها خط بطلانی بر کاربدهای ضعیف واشکالات آنها کشیده است.

اين دستاورد با استفاده از پليمر منحصر به فرد PEX كه در علم شيمي به طلاي پليمر معروف مي باشد، در لايه هاي خارجي و داخلي خواصي مانند مقاومت در برابر خوردگي، رسوب، پوسيدگي، جلوگيري از افت فشار و… را محقق نموده و آلومينيوم با جوش طولي اولتراسونيك علاوه بر ايجاد مقاومت عالي در برابر فشار خواصي مانند عدم نفوذ پذيري اكسيژن و كاهش انبساط طولي به برتري اين محصول نسبت به ساير لوله ها افزوده است.

در نهایت تكنولوژي برتر و تلفيق هوشمندانه آلومينيوم آلياژي و پليمر PEX ، لوله هاي با توان تحمل مداوم دماي 95c در مدت 114 سال در فشار 10bar را براي همگان به ارمغان آورده است.

در چند سال اخیر استفاده از سیستم گرمایش از کف با همان لوله 5 لایه در بسیاری از کشورهای دنیا اعم از آمریکایی و اروپایی بسیار متداول شده است و این به خاطر کاربرد و بهینه بودن این لوله ها میباشد.

استفاده از روش گرمایش از کف جهت گرمایش محل زندگی از سالیان دور به صورتهای مختلفی انجام می گرفته است . بطوریکه رومی ها در حدود 60 سال پس از میلاد ، زیر کف را کانال کشی کرده و با سوزاندن چوب و استفاده از هوای گرم در کانال های تعبیه شده ، اقدام به گرم کردن کف منازل خود نموده اند.

لوله ۵ لايه PEX-AL-PEX  تنها لوله اي مي باشد كه جهت مصارف آب گرم تا دماي ۹۵c مورد تاييد مقررات ملي ساختمان قرار گرفته است. اين لوله كه طبق استاندارد ASTM F – ۱۲۸۱ توليد مي گردد جهت مصارف ذيل كاربرد دارد:

مصارف آبرساني و آشاميدني: لوله 5 لایه جهت استفاده در انتقال آب آشاميدني براي مصارف آب سرد و گرم كاملا“ مطمئن بوده و طبق تاييديه اخذ شده از موسسه NSF – WRC انگلستان تطابق كامل با استاندارد بهداشتي BS6920 دارد.

كاربرد در صنايع پزشكي و بهداشتي: از اين لوله در صنايع پزشكي نظير توليد گازهاي طبي و سيستمهاي دياليز و… استفاده مي شود همچنين اين لوله در صنايع غذايي، دارويي و اغلب مواد شيميايي كه در آن از دماي كمتر از 100c استفاده مي گردد، كاربرد دارد.

كاربرد صنعتي: در كارخانه هاي توليد مواد شيميايي كه لوله هاي فلزي كارايي لازم را ندارند از اين نوع لوله استفاده مي گردد و ساير كاربردهاي آن در صنايعي نظير كشتي سازي و ماشين سازي و… مي باشد.

كاربرد در سيستمهاي حرارتي و برودتي: به علت توانايي مطلوب اين لوله در مقابل فشار و ترك خوردگي از آن در فن كويل، سردخانه، سيستمهاي مولد سرما و… استفاده مي گردد. همچنين از اين لوله به علت توانايي كاركرد بلندمدت در دماي 95c در رادياتورها و با توجه به ضريب انتقال حرارت مناسب در سيستم گرمايش از كف استفاده مي گردد.

سيستم گرمايش از كف: در سيستم گرمايش از كف، آب گرم در داخل لوله هاي پنج لايه كه در زير كف پوش ساختمان قرار گرفته است. جريان مي يابد و انرژي تابشي را به سمت بالا منتشر مي كند. اين روش مطلوبترين نوع توزيع حرارت را به همراه دارد. اين روش به دليل صرفه جويي در مصرف انرژي، توزيع يكسان گرما و دوري از مشكلات ناشي از وجود رادياتورها، همچون سياهي ديوارها، گرفتگي و پوسيدگي لوله ها و تعمير و نگهداري در كشورهاي اروپايي فراگير شده است. از اين سيستم علاوه بر گرمايش ساختمان، براي ذوب برف و يخ در باند فرودگاه ها، لنگرگاههاي بارگيري، مجموعه هاي ورزشي (نظير زمين فوتبال) ورودي ساختمانهاي بزرگ و بيمارستانها و… استفاده مي شود.

اتصالات لوله 5 لایه از آلياژ برنج با آبكاري نيكل ساخته مي شود تا از خوردگي، سايش، فرسايش و رسوب گيري آن جلوگيري شود. فن آوري نوين در طراحي، توليد و كنترل كيفيت دقيق، به همراه اورينگهاي ويژه ، دوام و آب بندي كامل را در شرايط سخت كاري و زمان طولاني تضمين مي نمايد.

مزایای استفاده از لوله 5 لایه

  • صرفه جویی در سوخت
  • پاک بودن هوا و خشک نشدن آن
  • ثابت ماندن حرارت
  • مقاومت در برابر زلزله و نشست های ساختمانی
  • قابلیت انعطاف پذیری
  • زیبایی در لوله کشی روکار
  • تحمل فشار و دمای بالا
  • مقاومت در برابر نفوذ اکسیژن
  • نصب ساده و راحت
  • عدم منتقل شدن صدا
  • مقاومت در برابر ضربه قوچ
  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، نور خورشید و اشعه مادون قرمز

لوله 5 لایه 

لوله 5 لایه سوپرپایپ

گرم کردن محیطهای بزرگ صنعتی یا تجاری به خصوص وقتی که ارتفاع سقف زیاد باشد بسیار مشکل وبا اتلاف انرژی فراوان همراه است.

سیستم گرمایش کفی یک راه حل نوین ، کاربردی و اقتصادی برای چنین محیط هایی است.مشکل مشترک در گرمایش سنتی بیشتر گرما در ارتفاع بالا و زیر سقف در جایی که هیچ استفاده ای ندارد تجمع پیدا میکند.

در سیستم گرمایش از کف با گردش آب گرم از میان شبکه ای از لوله های سوپر پایپ که در تمام کف نصب شده است،حرارت به آرامی انتقال میابد.

بر خلاف سایر سیستم های گرمایشی ، توزیع حرارت در تمام محیط یکنواخت است و از آنجا که تقریبا 60درصداز گرمای خروجی به صورت تابشی است،این سیستم ،گرمایش رابا حفظ رطوبت و بدون خشک شدن هوا تامین میکندوبا حرارت آرام ساطع از کف ، کنوکسیون وبه تبع آن میزان غبار معلق نیز به شدت کاهش پیدا میکند.به علت گردش کم اتلاف هوای گرم نیز بسیار کمتراست.

مزیت های سیستم گرمایش از کف 5 لایه

حرارت یکنواخت و مطبوع،محیط سالم و راحت

30 تا 50 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه ی بهره برداری بسیار کم

هزینه نگهداری و تعمیرات عملاصفر

بدون هیچ وسیله ای دست و پا گیر وامکان استفاده کامل از تمام محیط

هوای بدون غبار معلق با حرارت کم

گرم شدن بسیار سریع محیط

نسب سریع واسان

کاملا بیصدا

مقاوم در برابر نفوذاکسیژن

ضریب انتقال حرارت ایده آل

افت فشارکم

شکل پذیری سبک زیبا

سهولت و سرعت نصب به میزان 10 برابربیشتر از لوله کشی معمولی

ضایعات مصرف نزدیک به صفر

این شرکت از استانداردهای تولید در آلمان تبعیت میکند. با توجه به اینکه امروزه در آلمان در استانداردهای این صنعت نیز از آبکاری قلع برای آلیاژبرنج استفاده شده است.

درتولید لوله 5 لایه از یک پلیمر بسیار پیشرفته استفاده شده است.این پلیمر نسل جدید پلیمرهایی است که منحصرا برای تولید لوله طراحی شده است.

ضریب اطمینان از کیفیت لوله با مجهزتر کردن آزمایشگاه کنترل کیفی به تجهیزات روز دنیا باز هم افزایش یافته است.

سایر مواد اولیه تولید لوله از جمله چسب ومواد افزودنی باز هم مرغوب تر شده است.

دسته‌ها: ساختمانی