با ما تماس بگیرید: 14-88325312-021

لوله پلی اتیلن، قیمت و راهنمای کلی

منتشرشده توسط pahk در تاریخ

لوله های پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن از پرکاربردترین انواع لوله در صنایع مختلف و جهت انتقال انواع سیالات بکار میرود. انواع این لوله‌ها شامل لوله پلی اتیلن تک جداره و لوله پلی اتیلن دوجداره، هر کدام دارای کاربری خاصی هستند و این لوله‌ها کلیه نیازهای یک پروژه را برطرف میکنند. روند رو برشد استفاده از مواد پلاستیکی و بطور خاص پلی اتیلن در صنعت مرهون خواص و مشخصات این مواد و کاربردهای آن می‌باشد که باعث شده است در مدت زمان کوتاهی که از عمر این لوله‌ها ( انواع لوله پلی اتیلن شامل لوله پلی اتیلن تکجداره و لوله دوجداره کاروگیت ) می‌گذرد، پیشرفت چشمگیری در تولید و میزان کاربری در صنایع مختلف را شاهد باشد.

دسته دیگری از لوله ها لوله های grp بوده که می توان گفت لوله پلی اتیلن نسبت به این پول‌ها از ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فردی برخوردار است به طوری که باید بدانید استحکام کششی لوله پلی اتیلن ۲۴ برابر بیشتر از لوله جی آر پی بوده و از طرفی از انجایی که لوله های پلی اتیلن سبک وزن بوده و مقاومت کافی در برابر حرم ایران قرار دارند هیچ گونه شکستگی نداشته و ضایعاتی از خود به جا نمی گذارد در حالی که لوله های جی آر پی این ویژگی را نداشته و از این رو معمولا در پروژه های دریایی به دلیل خاصیت شکننده بودن از آن استفاده نمی شودعلاوه بر این توجه داشته باشید که برای استفاده از لوله جی آر پی بستر سازی آن باید به صورتی انجام گیرد که اطراف لوله تا حدودی کوبیده شود در حالیکه برای لوله های پلی اتیلن نیاز به چنین شرایطی نبوده زیرا این لوله ها به صورت خود به خود از مقاومت بالایی برخوردار هستند در پنجاه سال گذشته این صنعت با پیشرفتهائی که در زمینه تولید انواع لوله‌ پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن داشته است خود را به عنوان جایگزین مناسبی برای لوله‌های فلزی ،PVC ، GRP و چدنی مطرح نموده است و توانسته است در اکثر موارد به عنوان جایگزین این قبیل لوله ها خود را مطرح نماید، مدیران پروژه‌های اجرائی در اکثر مواقع راضی شده‌اند که این جایگزینی ( لوله پلی اتیلن با دیگر لوله‌ها ) را بپذیرند.

مواد اولیه مصرفی لوله پلی اتیلن:

پلیمر اولین بار توسط شیمیدانى به نام رنالت در سال 1835 ، به کار رفت و اولین کاربرد تجارى مواد پلیمرى در سال 1834 با کشف کائوچو آغاز شد لکن اولین پلاستیک مصنوعى با نام نیترات سلولز در سال 1862 کشف و در سال 1868 وارد بازار شد. نایلون در سال 1938، پلى‌اتیلن در سال 1942 پلى پروپیلن در سال 1957،پلى بوتیلن درسال 1974و پلیمرهاى کریستال مایع براى ساخت اجزاى الکترونیکى در سال 1985رایج گردیدند.

پلیمرها به سه نوع پلیمرهاى طبیعى ، طبیعى اصلاح شده و مصنوعى تقسیم مى شوند. اولین پلاستیک‌هاى صنعتى مدرن حدود 100سال پیش رواج یافتند ولى در دهه هاى اخیر رشد فزاینده و گوناگونى در صنایع به وقوع پیوست . حدود 60پلیمر بسیار مهم تاکنون به بازار عرضه شده که مشتقات آنها به بیش از 2000مورد ( و منجمله انواع گریدهای لوله پلی اتیلن ) مى‌رسد و کماکان در حال افزایش است.

مواد اولیه لوله پلی اتیلن اغلب به صورت گرانول‌های شفاف تولید می‌شوند اما برخی از مواد پلیمری نیز به رنگ تیره سنتز می‌شوند. پلی اتیلن‌ها دسته‌ای از مواد پلیمری هستند که در پالایشگاه و طی فرآیند پلیمریزاسیون واحدهای مونومر اتیلن تهیه می‌شوند. مواد اولیه پلی اتیلن برای مصارف مختلف در صنایع لاستیک و پلاستیک مناسب هستند. این مواد در گریدهای تجاری متنوع در کارخانه‌‎ها تولید می‌شوند و هر کدام برای تولید یک محصول خاص به کار می‌روند.

پلی اتیلن‌ها در سه گرید تجاری PE80، PE63 و PE100 تولید می‌شوند. در حال حاضر دو گرید PE80 و PE100 برای تولید انواع محصولات پلاستیکی از جمله لوله‌های پلی اتیلن به کار می‌روند. قیمت این مواد بسیار ارزان‌تر از سایر مواد اولیه برای تهیه لوله هستند، از این جهت خرید لوله پلی اتیلن بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

هر کدام از انواع پلی اتیلن‌های تجاری به دسته‌های فرعی تر تقسیم می‌شوند که ویژگی‌های منحصر به فردی نیز دارند؛ به طور مثال، گرید شماره 3840 برای ساخت مخازن پلاستیکی به کار می‌رود و یا گرید PX3 برای تولید لوله‌های آبیاری مناسب است. مرغوب‌ترین نوع پلی اتیلن، PE100 است که در کارخانه‌های ساخت انواع لوله پلی اتیلن تک جداره به عنوان مواد اولیه به کار می‌رود. برای تولید لوله‌ کاروگیت دوجداره از مواد نوع PE80 استفاده می‌شود.

قیمت لوله پلی اتیلن

نوع4 بار6 بار10 بار16 بار
لوله پلی اتیلن 20 میلیمتر162020 ریال37500 ریال
لوله پلی اتیلن 25 میلیمتر 254650 ریال54100 ریال
لوله پلی اتیلن 32 میلیمتر 478670 ریال60400 ریال
لوله پلی اتیلن 40 میلیمتر89000 ریال
لوله پلی اتیلن 50 میلیمتر 132000 ریال
لوله پلی اتیلن 63 میلیمتر 212000 ریال
لوله پلی اتیلن 75 میلیمتر 326900 ریال
لوله پلی اتیلن 90 میلیمتر 458200 ریال
لوله پلی اتیلن 110 میلیمتر 680000 ریال
لوله پلی اتیلن 125 میلیمتر 902500 ریال
لوله پلی اتیلن 160 میلیمتر 1452000 ریال
لوله پلی اتیلن 200 میلیمتر 1654000 ریال
لوله پلی اتیلن 250 میلیمتر 1950000 ریال
لوله پلی اتیلن 315 میلیمتر 2205000 ریال

لوله پلی اتیلن تکجداره

لوله پلی اتیلن تکجداره کشاورزی و آبیاری قطره ای

کاربردهای اصلی لوله های پلی اتیلن تکجداره در پروژه های آبرسانی، گازرسانی و آبیاری تحت فشار می باشد. گروه صنعتی پترو آب حیات کالا لوله های پلی اتیلن تکجداره خود را در دو نوع PE80و PE100 طبق استانداردهای داخلی و بین المللی با بالاترین کیفیت در اقطار و فشار های کاری متفاوت تولید می کند.

به دلیل مزایای این لوله ها نسبت به سایر لوله ها، استفاده از آن در کشور های مختلف توسعه پیدا کرده است. از همه مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • طول عمر بالا
  • نصب و اتصال آسان
  • ضریب اصطکاک بسیار پایین
  • عدم نیاز به نگهداری پس از نصب
  • بهداشتی و قابل بازیافت بودن
  • ثبات فرم اصلی در طول دوره مصرف
  • خوردگی پایین

لوله پلی اتیلن دوجداره

لوله پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

لوله های دوجداره در فرآیند تولید به صورت دو جدار داخلی و خارجی ساخته می شوند. تفکر طراحی این لوله ها براساس انتقال سیالاتی است که فشار داخلی آنها پایین بوده ولی نیاز است فشار خارجی را در وضعیت مدفون شده و تحت بار وارده از بیرون را تحمل نماید. لذا به گونه ای طراحی شده است که مقاومت حلقوی بالایی داشته باشد و در عین حال نسبت به لوله های تکجداره در اقطار بالا از وزن پایین تری برخوردار باشد.

لوله های دوجداره اسپیرال دارای کاربردهای گوناگون و متنوعی است که از آنها می توان به استفاده در خطوط انتقال فاضلاب ، آبگیرها و آبریزهای درون دریا، ترمیم خطوط انتقال فاضلاب قدیمی، ساخت منهول، ساخت مخازن نگهداری مواد شیمیایی و تانک ها سپتیک، ساخت پل یا آبرو و ایجاد معابر غیر هم سطح زمین و کاربردهای خاص دیگر اشاره کرد.

گروه صنعتی پترو آب حیات کالا امکان ارایه لوله های پلی اتیلن دوجداره (اسپیرال و کاروگیت) در سایزهای مختلف و با توجه به نوع کاربری را دارا می باشد.

دسته‌ها: مقالات